Περιγραφή KERK ΄S Marathon

Δρόμος του Τσίπουρου

Περιγραφή της διαδρομής του    ΟΡ.εινού      ΜΑ.ραθώνειου        ΒΕ.ρμίου

KERK ΄S MARATHON

Η εκκίνηση θα γίνει δίπλα στον περίβολο της μονής  του Αϊ-Γιώργη που η εικόνα του ήρθε από την ομώνυμη μονή, περιοχής Τραπεζούντας του Πόντου.

1  Αϊ-Γιώργης-Μεταμόρφωση χωριό.Υψ.555 μ.

Ξεκινώντας  κινούμαστε για πενήντα μέτρα σε ασφαλτικό τερέν και στην συνέχεια μπαίνουμε αριστερά , σε πλακόστρωτο διάδρομο δύο μέτρα φαρδος , περιμετρικά του λόφου του   Αϊ-Γιώργη και μετά από 1.100 μέτρα κατεβαίνουμε στρίβοντας αριστερά σε χωματόδρομο. Κατηφορίζουμε στη θέση «φουρνάκι» , σε χωματόδρομο που ελίσσεται ανάμεσα σε μηλιές, κερασιές, βερικοκιές ,με ελαφρά ανεβοκατεβάσματα, καταλήγοντας σε δεξιά στροφή σε ασφαλτικό έδαφος. Μετά από 150 ανηφορικά μέτρα στρίβει σε χωματόδρομο, παρακάμπτοντας μία χωμάτινη δεξαμενή νερού, σε επίπεδο τερέν για 400 μέτρα ,πάλι ασφαλτικό έδαφος 200 μέτρα, ώσπου στρίβουμε αριστερά σε οξεία γωνία μέσα σε χωματόδρομο που μετά από 200 μέτρα ανηφορίζει απότομα για 1,2 χλμ. Συνεχίζει επίπεδα και ξαναστρίβει σε γωνία 90 μοιρών, στο 3,4 χλμ.,  ανηφορικά, έως ότου διασχίσει διαγώνια ασφαλτικό τερέν στο 4,9 χλμ., μπαίνοντας σε αγρό με κερασιές για 200 μέτρα (5ο χλμ. σταθμός με νερά ) που αμέσως μπαίνει σε δάσος, με φαρδύ μονοπάτι που ανηφορίζοντας στενεύει, διανύοντας  έως το 6,8Ο  ΧΛΜ πυκνή βλάστηση, φτάνοντας μέσω χωματόδρομου και πετρόστρωτου μονοπατιού δίπλα από ποτάμι  στη Μεταμόρφωση (Δραζίλοβο) στο κέντρο του χωριού στο 7,4ο  χλμ με υψόμετρο 940 μέτρα.

1. Μεταμόρφωση χωριό-Φαράγγι με τις βάθρες των Μουσών-ξωκλήσι Μεταμόρφωσης.

Συνεχίζουμε στρίβοντας  αριστερά και στη διασταύρωση, (εδώ υπάρχει το πρώτο CHECK POINT) με τον κεντρικό δρόμο κατηφορίζουμε αριστερά σε ασφαλτικό τερέν ,για 1,500 μέτρα και αφού στρίψουμε σε δεξιά κατεύθυνση και σε χωμάτινο τερέν συνεχίζουμαι σε επίπεδο και σε μερικά σημεία λίγο κατηφορικό έδαφος,  συναντάμε το 10ο ΧΛΜ και σε χίλια μέτρα τον δεύτερο σταθμό. Στο 11ο χλμ με υψόμετρο 740 μ (υπάρχει υδροδοσία και γίνεται καταγραφή)  Το σημείο βρίσκεται σε διασταύρωση με ασφαλτικό δρόμο που τον περνάμε απέναντι, με μεγάλη προσοχή, κάθετα  και ανηφορίζουμε για 300 μέτρα αφού περάσουμε μικρό ρυάκι έως ότου στρίψουμε αριστερά σε χωμάτινο φαρδύ μονοπάτι που μας οδηγεί μετά από τετρακόσια μέτρα στην είσοδο του Φαραγγιού με τις Βάθρες των Μουσών.

Περνάμε στην απέναντι πλευρά του ποταμού από ξύλινη γέφυρα και ακολουθώντας ανηφορικό και στενό μονοπάτι δίπλα σε ποτάμι, φανταστικής φυσικής ομορφιάς,  που σε κάθε στροφή σχηματίζει καταρράκτες με βάθρες , κατάλληλες για βουτιές και κολύμπι, που τους δόθηκαν ονόματα μουσών όπως θα δείτε στις πινακίδες. Το κομμάτι αυτό χρήζει μεγάλης προσοχής στη διάσχισή του, γιατί είναι τεχνικό με πολλά σημεία να γλιστρούν λόγω της υγρασίας. Συνιστάται η χρήση μπατόν.

Συνεχίζοντας την ανάβαση φτάνουμε στο παλιό μαγειρείο των ανταρτών, της αντίστασης κατά των Γερμανών, σε σημείο πανέμορφο, με καταρράκτη και λίμνη. Συνεχίζουμε την ανάβαση για να φτάσουμε σε στενό επίπεδο δρόμο, απ’  όπου περνούσε  τραίνο, και στρίβουμε δεξιά, ακολουθώντας την πορεία του τραίνου που λειτουργούσε έως πριν 100 χρόνια. Σε επόμενη κατηφορική δεξιά στροφή, με σκαλοπάτια, ερχόμαστε αντικρυστά με τον μεγάλο καταρράκτη που από γέφυρα περνούσαν οι γραμμές του τραίνου όπως απεικονίζεται στην αφίσα που υπάρχει δίπλα . Περνάμε μια νέα ξύλινη γέφυρα, η τρίτη έως τώρα και μετά από απότομα σκαλοπάτια ανεβαίνουμε σε στενό διάδρομο που ακολουθώντας τον φτάνουμε στο ξωκλήσι της Μεταμόρφωσης, στο 15ο χλμ με σχεδόν 1000 μετρα υψ.(980). Εδώ είναι ο τρίτος σταθμός νερού  με βρύση με τρεχούμενο νερό και ισοτονικά και σνακ ς.

1. Ξωκλήσι Μεταμόρφωσης- Άγιος Παύλος (Κουτσούφλιανη).

Συνεχίζουμε σε στενό χωμάτινο δρόμο και πριν μπούμε στο πάρκινγκ , ακριβώς στρίβουμε αριστερά σε απότομη ανηφοριά μέσα σε υλοτομία που σε διακόσια περίπου μέτρα γίνεται πυκνό δάσος με πανύψηλες οξιές και βελανιδιές, που ανάμεσά τους διακρίνεται ο Βράχος του Κύκλωπα, με έναν γιγάντιο ογκόλιθο στην κορυφή που μοιάζει έτοιμος να πέσει. Αυτό το σημείο κερδίζει σε απόσταση 1500 μέτρα 160 μέτρα υψομετρική, πάντα σε χωμάτινο τερέν έως ότου μπούμε σε στενό χωματόδρομο με ελαφριά κατηφορική κλίση, πάνω ακριβώς από το χωριό Μεταμόρφωση, και σ ένα χλμ. συναντά τον δρόμο που ανηφορίζει για 1200 μέτρα αριστερά και φτάνει στον Άγιο Παύλο (Κουτσούφλιανη) στο 19ο χλμ στον ξενώνα «Ρέμμος», που είναι και το  ψηλότερο σημείο της διαδρομής στα 1243 μέτρα υψ. Και ο τέταρτος και κεντρικός σταθμός μ όλα τ απαραίτητα για να σας ανανεώσει, λίγο πριν την μέση της διαδρομής.

1. Άγιος Παύλος (Κουτσούφλιανη)-Άνω Γραμματικό

Φεύγοντας από τον Άγιο Παύλο, διανύετε για 1500 μ. την λεκάνη της  Κουτσούφλιανης, που παλαιότερα παρήγαγε φασόλια υψηλής ποιότητας, και φτάνουμε στο 21,100 όπου και γίνεται καταγραφή του χρόνου των δρομέων,  που είναι υποχρεωμένοι να δώσουν τον αριθμό τους στους καταγραφείς περνώντας από μέσα από την χοάνη.

Η διαδρομή συνεχίζει σε χωματόδρομο που καλύπτεται από ένα χοντρό στρώμα από φύλλα, μέσα σε πυκνό δάσος με αιωνόβιες οξιές, με πελώριους κορμούς που χρειάζονται δύο και πλέον άνδρες να τις αγκαλιάσουν και όπου διακρίνεις εμφανή τα ίχνη από αγριογούρουνα, που κινούνται ανάμεσά τους

Φτάνοντας σ ένα ξέφωτο τελειώνει ο δρόμος και μετατρέπεται σε μονοπάτι που συνεχίζει στο ίδιο ξεχωριστό τοπίο με  πανύψηλα δένδρα που μας βγάζει, στρίβοντας δεξιά σε φαρδύ δρόμο, λίγο πριν το Άνω Γραμματικό. Συνεχίζοντας τον δρόμο,  φτάνουμε στο κέντρο και από το κιόσκι που βρίσκεται εκεί, στην κορυφή της πλατείας και στο 24ο χλμ,και από υψόμετρο 1.155 μ. αγναντεύουμε την λίμνη Βεγορίτιδα και το χιονισμένο Καΐμακτσαλάν ή Βόρρας. Εδώ είναι ο πέμπτος σταθμός εφοδιασμού με νερό από την πηγή που τρέχει από την βρύση της πλατείας δίπλα στην Ταβέρνα του Μήττα. Επίσης μπανάνες ,μήλα  και ισοτονικό.

1. Άνω Γραμματικό-Λιβάδια- Αγία Φωτεινή.

Συνεχίζουμε ακολουθώντας τα σημάδια, στην άσφαλτο, μέσα στο χωριό, που μας φέρνουν σε 150 μ. στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και στο παλιό σχολείο του χωριού που προσπερνάμε κατηφορίζοντας απότομα σε μικρό φαράγγι με ρυάκι, με άγρια βράχια στην όχθη του, που μας οδηγεί σε βρύση  με ποτίστρα ζώων.

Βγαίνοντας στο ξέφωτο περνάμε με προσοχή, διαγώνια και δεξιά την άσφαλτο απέναντι και ανεβαίνουμε χωματόδρομο που μας οδηγεί σε παλιό εγκαταλειμμένο μαντρί απ’  όπου  ξεκινά μονοπάτι δαιδαλώδες με ανηφόρες που φτάνουν στα 1.240 μ. υψόμετρο και κατηφόρες με έντονη κλίση, σε απάτητα μονοπάτια καλυμμένα με παχύ στρώμα φύλλων, που απορροφά την ορμή του πέλματος  που πέφτει βαριά πάνω του και απαλύνει τους σφιχτούς, από κούραση μύες του δρομέα. Μετά από δύο χλμ μας βγάζει στη θέση λιβάδια, και απλώνει την θέα στον μακρινό  ορίζοντα, που ξεκινά χωματόδρομος στρωμένος με ξερά φύλλα για γρήγορο και ξεκούραστο τρέξιμο μέσα σε κατάφυτο τοπίο από πανύψηλα δένδρα, στολισμένα με τέλειους φθινοπωρινούς χρωματισμούς, φτιάχνοντάς σου την διάθεση των δρομέων να επιταχύνουν  για τα τελευταία 15 χλμ. Ακολουθώντας λοιπόν γρήγορο ρυθμό με την άνεση που δίνει το μαλακό και ελαφρώς κατηφορικό τερέν, απολαμβάνεις τη φύση ,χωρίς να σκοτιζόμαστε που θα πατήσουμε και έτσι φτάνουμε χωρίς να το καταλάβουμε στο 30ο χλμ (εδώ υπάρχει το 3ο  CHECK POINT) που το περνάμε εύκολα, πίνοντας δροσερό νερό αλλά και δοκιμάζοντας και κάποιο ψωμάκι με σαλαμοκάσερο η ταχίνι με μέλι.

Κι έτσι ξέγνοιαστα φτάνουμε στο 32,5ο χλμ και συγκεντρωμένοι τώρα ,διασχίζουμε προσεκτικά την άσφαλτο, από δεξιά προς τ αριστερά. Ακολουθώντας με προσοχή τα σημάδια, κι όχι τον μπροστινό μας μπαίνουνε αμέσως ,σε δεξιό κατηφορικό δρόμο που μας οδηγεί δίπλα από λίμνη που υπάρχει βρύση , η επονομαζόμενη του «ΣΑΜΑΡΆ» με πόσιμο νερό. Αφού δροσιστούμε, κατηφορίζουμε γρήγορα για την Αγία Φωτεινή  περνώντας μπροστά από σωρούς καυσόξυλων  φτάνουμε σε αλέα με κιόσκι και ποτίστρα ζώων.

Διακρίνουμε πλέον τα πρώτα αγροκτήματα και ένα μικρό μαντρί, μπαίνουμε πλέον στο χωριό της Αγίας φωτεινής όπου βρίσκεται ο έβδομος σταθμός υδροποσίας και σνακ ς  δίπλα σε νερό πηγής στο 35ο περίπου χλμ .

1. Αγία Φωτεινή- Αϊ-Γιώργης

Μπαίνουμε πλέον στην τελική ευθεία και ακολουθώντας την άσφαλτο με κατεύθυνση προς Έδεσσα στρίβουμε δεξιά και κατηφορικά, στο ύψος της Αγίας Παρασκευής σε χωματόδρομο που μας οδηγεί δίπλα από την διαδρομή του αγωγού αερίου με κατεύθυνση Ν.Δ. , σε περιοχή που πρόσφατα υλοτομήθηκε.Μπροστά  και δεξιά διακρίνουμε το μοναστήρι του Αϊ-Γιώργη ,που σημαίνει ότι βλέπουμε τερματισμό. Ο δρόμος συνεχίζει κατηφορικά και διασταυρώνεται με την διαδρομή του «Δρόμος του Τσιπουρού», στην τοποθεσία πευκάκια, στο 37ο χλμ. Πλέον η μονή του Αí Γιώργης όλο και μεγαλώνει σε μέγεθος ,πράγμα που σημαίνει ότι κοντεύουμε στο τέλος.

Κάνουμε όμως μία στάση για να δροσιστούμε στο σημείο με τοπωνύμιο ΦΛΕΡ όπου κι ο τελευταίος σταθμός στο 40ο περίπου χλμ. να σας βοηθήσει για την τελευταία μικρή ανηφοριά, η οποία μας οδηγεί στο πίσω μέρος του λόφου, δίπλα στις εγκαταστάσεις του Παλιού Συνεταιρισμού.

Ανεβαίνουμε την τελευταία ανηφορίτσα και τερματίζουμε περνώντας  από το αριστερό πλαϊνό πλάτωμα της μονής αντικρίζουμε την αψίδα τερματισμού, περήφανοι για την προσπάθεια και το αποτέλεσμα, τιμώντας τον αείμνηστο Μαραθωνοδρόμο και Άνθρωπο ΚΥΡΙΑΚΟ ΛΑΖΑΡΙΔΗ,  μ αυτήν την δρομική μας δράση!

ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΙΧΝΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΚΑΙ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΑΤΟΣ ΜΕ GARMIN

Χρησιμοποιούμε ανώνυμα cookies για τη λειτουργία και τη βελτίωση των υπηρεσιών μας.