9ος Δρόμος του Τσίπουρου – Η Διαδρομή

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
V-H.M.T. (VERMIO HISTORICAL MEDIUM TRAIL)
Η οργανωτική επιτροπή του «Δρόμος του Τσίπουρου» θέλοντας να κρατά ψηλά το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων στις εκδηλώσεις, χάραξε μια νέα διαδρομή, μήκους περίπου 32,500 μέτρων με 1380 + υψομετρική , μέτριας δυσκολίας βατότητας, για έμπειρους όμως δρομείς, με ένα σταθμό ανεφοδιασμού στο 17 χλμ. και νερό στο 8χλμ στο 17 χλμ. στο 25χλμ.

9ος-Δρόμος-του-Τσίπουρου-δ

Είναι υποχρεωτικό ο σάκος νερού 1,5 λίτρου και τροφή 1000 θερμίδων.
Όπως θα διαπιστώσετε, περνάμε από πέντε χωρία που μόνο στα δύο υπάρχουν μόνιμοι κάτοικοι, (Ροδοχώρι Αγ.Φωτεινή). Τα υπόλοιπα, (Αγ.Παυλος – Μεταμόρφωση – Α. Γραμματικό), αποτελούν θέρετρα είτε για τους ντόπιους που διαθέτουν ιδιόκτητα σπίτια είτε και για αυτούς που θέλουν να τα επισκεφτούν μένοντας σε τουριστικά καταλύματα που είναι αρκετά και ποιοτικά.
Η διαδρομή ξεκινά από την μονή Άγιου Γεώργιου, κοινή εκκίνηση για όλες τις διαδρομές και ακολουθά την κλασική διαδρομή προς Ροδοχώρι και μέχρι το 2ο χλμ. περίπου, σημείο που διαχωρίζεται και στρίβει δεξιά ανηφορικά για 4 χλμ. διανύοντας αγροτικούς χωματόδρομους και ένα ασφαλτικό κομμάτι φτάνει στο χωριό Μεταμόρφωση (βρύση νερού).

Συνεχίζει προς τα αριστερά σε στενό χωμάτινο δρόμο και φτάνει στην παλιά εκκλησιά της Μεταμόρφωσης μπαίνοντας σε στενά δύσκολα μονοπάτια με ξύλινα σκαλοπάτια ανηφοροκατηφορικά περνώντας από ποταμό που σχηματίζει καταρράκτες και βάθρες φτάνουμε στο ιστορικό σημείο που βρισκόταν το μαγειρείο των ανταρτών κατά της γερμανικής κατοχής. Ανηφορίζουμε περνώντας από παλιά σιδηροδρομική γραμμή που εξυπηρετούσε από τον 18ο αιώνα την εκμετάλλευση ξυλείας από γαλλική εταιρεία η οποία καταστράφηκε από τους Ναζί.

Το μονοπάτι συνεχίζει μέσα σε κατάφυτη περιοχή να ανεβαίνει φτάνοντας στην περιοχή του Άγιου Παύλου (Κουτσούφλιανη) που υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία, δίπλα από το χιονοδρομικό των 3-5 Πηγαδιών. Βρύση με πόσιμο νερό. Εδώ αντικρίζουμε μια μεγάλη αλάνα και η διαδρομή γίνεται επίπεδη με μικρές κλίσεις συνεχίζει σε στενό βατό χωματόδρομο μέσα σε πυκνό δάσος πανύψηλης οξιάς και φτάνει στο Άνω Γραμματικό (Ν. Πέλλης). Σταθμός εφοδιασμού με μπάρες φρούτα σοκολάτες κλπ Νερό. Φανταστική θέα της Βεγορίτιδας λίμνης καθώς διασχίζουμε το χωριό και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς την Αγ. Φωτεινή με θέα την πεδιάδα των Γιαννιτσών σε καταπράσινο τοπίο πότε από χωματόδρομους, πότε από μονοπάτια και φτάνουμε στην Αγ. Φωτεινή. Νερό.
Συνεχίζουμε σε αγροτικό δρόμο και σε περίπου 1,5 χλμ. συναντάμε την κλασική διαδρομή του Τσίπουρου και περνώντας το τελευταίο ποτάμι ανηφορίζουμε προς το πλακόστρωτο που μας οδηγεί στο πίσω μέρος της μονής του Αι Γιώργη και στην συνέχεια μετά την μικρή ανηφορίτσα στον τερματισμό.

Φωτογραφίες από την διαδρομή του Αγώνας Δρόμου Βουνού «9ος Δρόμος του Τσίπουρου»

Χρησιμοποιούμε ανώνυμα cookies για τη λειτουργία και τη βελτίωση των υπηρεσιών μας.